fwto

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

DANCES WITH WOLVES


ΤΙΤΛΟΣ: Dances with wolves
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Kevin Costner, Mary McDonell, Graham Greene
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Kevin Costner
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "...Αν ήσουν Ινδιάνος, πως θα λεγόσουν;"

Υπόθεση: Ο Υπίλαρχος John Dunbar ζητάει απόσπαση σε ένα απομακρυσμένο οχυρό κοντά σε ένα καταλυσμό Ινδιάνων, κατά την περίοδο του Αμερικανικού Εμφύλιου Πολέμου. Εκεί έρχεται κοντά με τη φύση, την κουλτούρα των Ινδιάνων και με τους λύκους και συνειδητοποιεί ότι τελικά αυτή η φυλή δεν είναι έτσι όπως τους περιγράφουν αλλά είναι άνθρωποι φιλόξενοι και αναπτύσει μαζί τους πολύ δυνατούς δεσμούς φιλίας και αγάπης και έρχεται κοντά τους σταδιακά και γίνετε μέλος της κοινότητάς τους. Οι λευκοί όμως σύντομα πλησιάζουν και απειλούν επικίνδυνα τους Ινδιάνους. Άραγε θα τα καταφέρει ο John Dunbar να τους πείσει οτι δεν είναι τελικά τόσο επικίνδυνοι όπως αυτοί νομίζουν;

Για πες, για πες: Καταρχάς, θέλω να καταγγείλω δημόσια την συνάδελφο-ευλόγησον Κατερίνα για το... πισώπλατο συναδελφικό χτύπημα που μου έριξε! Τι εννοώ; Όταν της πρότεινα να δω εγώ αυτή την ταινία, πέταξε την σκούφια της από την χαρά της γιατί όπως μου είπε χαρακτηριστικά: "...εεε...να...απλά είναι λίιιιιιγο μεγάλη ταινία...". Τι λίιιιγο καλέ; Πλάκα με κάνεις; 4 ώρες ταινία! 4 ώρες! Ναι, ναι καλά διαβάζεις! Η΄ μάλλον, για να είμαι πιο ακριβής: 3 ώρες και 47, δηλ. παρά 13 λεπτά, 4 ώρες! Αλλά το προσπερνάω αυτό γιατί είμαι και καλός άνθρωπος (δεν θέλω σχόλια!!) και σας λέω οτι τελικά δεν ήταν και τόσο τραγικό αυτό! Σαφώς η 1η ώρα π.χ της ταινίας που στην ουσία βλέπουμε μόνο τον Costner και πως καθαρίζει κι φτιάχνει το οχυρό του... εεε ναι, θα μπορούσε να είναι πιο σύντομη αλλά κατά ένα περίεργο τρόπο δεν σου προκαλεί και μεγάλο εκνευρισμό η ομολογουμένως αργή πλοκή. Δεν ξέρω σε τι οφείλεται αυτο: διότι ούτε γρήγορη πλοκή έχει, ούτε έντονη δράση έχει, ούτε κάτι το ιδιαίτερα συναρπαστικό έχει. Αλλά έχει μια ωραία, ήρεμη και γαλήνια ατμόσφαιρα καθόλη τη διάρκεια της ταινίας (σαν και τα πανέμορφα και γαλήνια φυσικά τοπία που περιλαμβάνει η ταινία) που σε κάνει να την βλέπεις ευχάριστα. Άσε που συμπαθείς ιδιαίτερα τους Ινδιάνους και μισείς αφάνταστα τους ενοχλητικά εγωίσταρους και αλαζόνες λευκούς!! Δεν ξέρω...ενώ ήμουν πολύ αρνητική απέναντι σ' αυτή την ταινία αρχικά για την μεγάλη διάρκειά της, τελικά διαπίστωσα οτι είναι ευχάριστη, παρά το γεγονός αυτό. Βέβαια, για τόσα πολλά Oscars δεν ξέρω αν άξιζε διότι, οκ, δεν έχει και κάτι το ιδιαίτερα πρωτότυπο και συναρπαστικό, τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, αλλά σίγουρα την λες μεγάλη ταινία (και σε διάρκεια αλλά και σε ποιότητα)!Σίγουρα πάντως διακρίνεις ξεκάθαρα την αγάπη και το μεράκι του Costner με το οποίο έφτιαξε αυτή την ταινία και χάρη σ' αυτό και μόνο σε κάνει να την αγαπήσεις και συ. Εμένα πάντως, αν ήμουν Ινδιάνα, θα με λέγανε... "το στόμα που ανοίγει μόνο για να φάει"... ή κάτι τέτοιο τελοσπάντων,γιατί για κάτι άλλο δεν το ανοίγω το ρημάδι το στόμα μου! Προς το παρόν δηλ. γιατί άλλη μία τέτοια τεράστια ταινία να μου δώσετε να ξαναδώ και θα το ανοίξω για τα καλά το ρημάδι το στόμα μου! Ακούς Κατερινούλα μου;

Με αρέσει: Που συμπάθησα και συμπόνεσα, μπορώ να πω κιόλας, τους καημένους τους Ινδιάνους μέσα απο αυτή την ταινία και που κατάφερε, παρά την αρχική αρνητική μου διάθεση απέναντί της, να ανατρέψει αυτόν τον αρνητισμό και να με κάνει να την παρακολουθήσω ευχάριστα... και τις 4 ώρες που διήρκησε!

Δεν με αρέσει: Τους...λύκους που τους είδαν καλέ; Έναν είχε όλο κι όλο! Επίσης, εμένα δεν μου άρεσε και τόσο η Mary McDonell που της δώσανε και Oscar: σαν κανένα καθυστερημένο έμοιαζε στην προσπάθειά της να μας πείσει ως λευκή που ζούσε για πολλά χρόνια με τους Ινδιάνους και έτσι ξέχασε την γλώσσα τους και τον πολιτισμό τους. Κάντο μωρή, αλλά με λίγο περισσότερο χάρη! Όχι σαν ζαβό!

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας: Ο Viggo Mortensen είχε περάσει απο κάστ αρχικά για τον ρόλο του John Dunbar αλλά τελικά αποφασίστηκε ότι ο Mortensen θα παίξει στο σήκουελ της ταινίας με τίτλο The Holy Road (2011) καθώς ο Kevin Conster δήλωσε οτι δεν θέλει να επαναλάβει τον ίδιο χαρακτήρα. Εσύ ξέρεις Kevin...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis